torsdag 11 juli 2013

I Julis sällskap

Ambitionerna är för heta att ta på, utbildningen ringlar oåtkomligt i den kalla bäcken och det första man tänkte var rätt men man gjorde det andra valet. Inspirationen ligger på toppen men man själv är på botten. Det ska ju bli bättre framöver i augusti då kan man nog bejaka glädjen, gå tillbaka och vinna allt igen. Jag har redan förlorat Juli och sänkt volymen på musiken. Du och jag vid lägerelden som flammar i natten och lämnar mig i sinnlig glöd. Bevarar dig i sinnet och ser snart hösten i ögonen.
     Njutningen är över när blyertspetsen på pennan bryts av och det flöde som kom, lämnar mig ensam vid lägerelden som brinner ut. När värmen vänder hemåt igen efter sitt korta besök, låter jag musiken tystna. De heta dagarna var bara här som en dröm från ett annat land. Det jag ville fånga, höll mig sällskap i en melankolisk månad. Inget mål nådde mina händer, ingen lärdom fanns inom ramarna och tankarna tog den varma vinden med sig hem.
     Jag drar fingrarna genom alla strängarna i mitt hår och går in där jag bor nu. Stänger dörren i ett uppror strax innan det mörknar. Men medan det svalnar ute minns jag musiken och orden som du lämnat kvar i gitarren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar